Loading...
Παρασκευή 25 Απρ 2014
Προτάσεις σε όλους του τομείς ...
Κλίκ για μεγέθυνση
Προτάσεις σε όλους του τομείς ...
Μια πρώτη προσέγγιση

Την αίγλη της, η Πάτρα, δεν την έχασε, αλλά εκείνο που είναι πρόβλημά της, είναι τα ποιοτικά βήματα που θα έπρεπε να κάνει. Αυτά καθυστερούν. Γιατί προπαντός, η επικοινωνία της με τον εξωτερικό της χώρο, γίνεται μετά βίας και κουραστική. Είναι τα έργα των μεταφορικών δικτύων που καθυστερούν, για να τελειώσουν και τελεσφορήσουν για την Πάτρα.

Στην Πάτρα, έχουν γίνει έργα υποδομής, σαφώς με καθυστέρηση, αλλά έγιναν. Το δίκτυο νερού με τις πηγές προέλευσής του και το αποχετευτικό δίκτυο με τις ανάλογες εγκαταστάσεις καθαρισμού λυμάτων αποτελούσαν πρωτοπορία για την Ελλάδα.

Υπολείπονται να γίνουν, πρώτα τα έργα σύνδεσης της Πάτρας με τον έξω χώρο της, και με το νέο λιμάνι στο οποίο λειτουργούν τέσσερες από τις πέντε νοηδόχους, και είναι σε εξέλιξη η μελέτη κατασκευής του εμπορικού τμήματος.

Σιδηρόδρομος σε διπλή γραμμή, από το Αεροδρόμιο (Ελευθέριος Βενιζέλος) έως την Πάτρα και αυτοκινητόδρομος με τις διπλές λωρίδες, από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα, με προορισμό Πύργο και Τσακώνα. Σιγά-σιγά το όνειρο γίνεται πραγματικότητα.

Είναι πραγματικότητα, πως και άλλα έργα γίνονται ή έγιναν για την Πάτρα, προγραμματισμένα όμως. Η Περιμετρική, η μίνι Περιμετρική, η διάνοιξη της Κανακάρη, η ανάπλαση περιοχών, η συντήρηση έργων υποδομής, οι πεζοδρομήσεις κ.λπ., είναι έργα που χαρακτηρίζουν το Συγκρότημα της Πάτρας, αλλά μόνο αυτό. Οι υπόλοιποι Καποδιστριακοί δήμοι που ενσωματώθηκαν πληθυσμιακά σ’ αυτό του πολεοδομικού συγκροτήματος της Πάτρας, υπολείπονται και δυσανασχετούν.

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ - ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

Παρόλα ταύτα, η συνένωση των πρώην Καποδιστριακών δήμων και κοινοτήτων σε Καλλικράτιους δήμους, υλοποιήθηκε, δίνοντας τους δια νόμου, σημαντικές αρμοδιότητες, πολιτικές και διοικητικές. Ο νέος Δήμος της Πάτρας έχει διοικητικές και πολιτικές αρμοδιότητες για το περιβάλλον, την ποιότητα και εύρυθμη λειτουργία της πόλης, της κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης των πολιτών, της παιδείας, τον πολιτισμό και αθλητισμό, την αγροτική ανάπτυξη, την κτηνοτροφία και αλιεία, τη ρύθμιση ληξιαρχικών υποθέσεων, χορήγηση επαγγελματικών αδειών σε κοινόχρηστους χώρους κ.λπ.

Ο Δήμος Πατρέων, εκτός των άλλων έργων υποδομής, έχει να αντιμετωπίσει τέσσερα-πέντε προβλήματα κοινά, εκ των οποίων το ένα, είναι κατ’ εξοχήν κοινό και με τους άλλους τέσσερεις δήμους. Είναι το πρόβλημα της καθαριότητας και της επεξεργασίας των απορριμμάτων στο Νομό.

Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Χάθηκε πολύτιμος χρόνος από τον Δήμο της Πάτρας, για την επεξεργασία των απορριμμάτων στην Αχαΐα. Και να φανταστεί κανείς, ότι όλα τα έργα που είναι συναφή με την καθαριότητα, πόλεων και χωριών, χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Προηγούνται όμως, συγκεκριμένες ενέργειες, για τον διαχωρισμό αυτών των απορριμμάτων και την μεταφορά τους στις κατάλληλες εγκαταστάσεις, για τον διαχωρισμό τους και την μεταφόρτωσή τους, με προορισμό στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας τους. Αν ο διαχωρισμός αυτός, γινόταν στην πηγή της παραγωγής τους, δηλαδή στην κατοικία ή στην πολυκατοικία, τότε το όλο πρόβλημα είχε λυθεί εξ’ αρχής. Στο Νομό Αχαΐας ούτε Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) δημιουργήθηκαν και κατ’ επέκταση ούτε εγκαταστάσεις επεξεργασίας ζυμώσιμων απορριμμάτων έγιναν, παρότι αυτά τα έργα θα μπορούσαν να μπουν σε ενεργοποίηση, τουλάχιστον οι μελέτες τους, εδώ και 3 χρόνια, ώστε να χρηματοδοτηθούν οι εγκαταστάσεις τους και σήμερα να λειτουργούν.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

Για το θαλάσσιο μέτωπο ο αγώνας δόθηκε, από την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών  (Δημήτρη Αλεξίου, Δημήτρη Αϊβαλή, Χρήστο Πατούχα, Γιάννη Πανταζόπουλο και Νίκο Τζανάκο). Τι κατόρθωσε η Πρωτοβουλία, με την επιμονή της και την εμμονή της για το θαλάσσιο Μέτωπο της Πάτρας; Κατάφερε το κυριότερο, να ευαισθητοποιήσει τους κατοικούντες της Πάτρας, ώστε να μιλούν, γι’ αυτό το θέμα, σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής του τόπου.

Κατάφερε να αποδοθεί προσωρινά στο Δήμο Πατρέων, κατόπιν συμφωνίας, το τμήμα του θαλάσσιου μετώπου των 3.500 μέτρων. Από τότε όμως, που συνυπογράφτηκαν (3-11-2010) τα ανωτέρω, ουδείς ενεργοποιήθηκε ουσιαστικά για να κατοχυρωθούν τα συμφωνηθέντα.

Σήμερα το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα παρόλες τις κυβερνητικές δεσμεύσεις. Η πόλη σε αυτό το θέμα δεν πρέπει να υποχωρήσει και να επιτρέψει τη συνέχιση της στρεβλής ανάπτυξης της.

Η παραχώρηση αυτή, θα φέρει μια μεγάλη οικονομική αξία και κοινωνική ώθηση για την πόλη και όχι μόνο γι’ αυτήν, αλλά και για ευρύτερες περιοχές προς αυτήν.

ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ

Αν ολοκληρωνόταν η παραχώρηση του συγκεκριμένου τμήματος στο Δήμο θα δινόταν η ευκαιρία να υλοποιηθεί ότι αναφέρεται στο Γ.Π.Σ. του Δήμου.

Θα μπορούσε να πεζοδρομηθεί το ιστορικό κέντρο και να συνδεθεί με πεζόδρομους με την παραλία της η Πάτρα. Επίσης το δίκτυο  διαδρομής με πεζόδρομους θα μπορόυσε να συνδέσει την κάτω και την άνω πόλη. Σ’ αυτές τις ζώνες θ’ αναδειχθούν για τους επισκέπτες, και από τους επισκέπτες, το Φρούριο, το Καραμανδάνειο, το Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο, το Αρχαίο Ωδείο, τα Ρωμαϊκά αρχαία, όπως και τα μεταγενέστερα έργα, ο Ναός Παντοκράτορος, ο Άγιος Νικόλαος με τα ρωμαϊκά ευρήματα κ.λπ.

Επίσης οι πεζόδρομοι μπορούν να επεκταθούν έως τα Ρωμαϊκά ευρήματα, συμπεριλαμβανομένου και του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου, μαζί με την Ρωμαϊκή Γέφυρα και τον Μυκηναϊκό οικισμό της Βούντενης, και όλα μαζί να αποτελέσουν μια ανεπανάληπτη περιηγητική οντότητα για την πόλη.

Ο Θρησκευτικός Τουρισμός, με επίκεντρο το Ναό του Αγίου Ανδρέα, θα φέρει κι άλλα δίκτυα πεζοδρόμων για περιήγηση.

Το εμπορικό τμήμα θα χρηματοδοτηθεί από την Κοινότητα, για να κατασκευαστεί, εφ’ όσον εγκριθεί η βιωσιμότητά του και η ανταγωνιστικότητά του.

Η ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ.

Το εμπορικό τμήμα του νέου Λιμένα, όπως και το επιβατικό, είναι αντίστοιχα συνδεδεμένα με τη λειτουργία του Σιδηροδρόμου, σε διπλή γραμμή, με ηλεκτροκίνητο τρένο, διαδρομής από Αεροδρόμιο. Για τον τρόπο διέλευσης του τρένου, πρέπει να στοιχειοθετηθεί η σκοπιμότητά του, με την βιωσιμότητά του και ανταγωνιστικότητά του, για να χρηματοδοτηθεί από την Κοινότητα.

Τέσσερις είναι οι λύσεις για τον τρόπο διέλευσης του τρένου στην Πάτρα.

Η πρώτη λύση είναι αυτή της υπογειοποίησης η οποία και είναι πανάκριβη..

Η δεύτερη λύση, ουσιαστικά είναι αυτή της επίγειας διέλευσης και ημιυπόγειας του τρένου σχεδόν σε όλη τη διαδρομή, από την Αγυιά έως το νέο λιμάνι. Θα είναι μεν ασφαλής και οικονομικότερη αυτή η λύση, από τις άλλες, αλλά ουσιαστικά θα αποκόψει την Πάτρα από την θάλασσά της, και δεν θα μπορεί να γίνει ούτε χρήση και ούτε εκμετάλλευση του Λιμένα. Αυτή η λύση εδώ στην Πάτρα προτάθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ στις 20-12-2013.

Η τρίτη λύση, με εναέριο διαδρομή του τρένου σε γέφυρα, από τον Σταθμό του Αγίου Διονυσίου, μέχρι και το νέο Λιμένα, είναι εφικτή έστω και σε μονή γραμμή, αλλά θα είναι ασφαλής και λειτουργική. Αυτή η λύση είναι ίσως και η καλύτερη γιατί εκτός της πλήρους πρόσβασής των κατοίκων  άνευ εμποδίων προς την θάλασσα, θα επιφέρει και καρπούς για την πόλη μας.

Η τέταρτη λύση είναι αυτή που θα έπρεπε να υλοποιηθεί από την αρχή. Διέλευση έξω από την πόλη και είσοδος στο λιμάνι από το Γλαύκο.

ΕΡΓΑ ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ

Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΗΣ.

Όλα αυτά τα έργα, για την Πάτρα, είναι ζωτικής σημασίας, γιατί η πόλη ξεφεύγει από την απομόνωσή της. Επίσης οι οικονομικές δραστηριότητες, πρέπει να ανοιχτούν αποκεντρωμένα, και στις γύρω περιοχές από το Ιστορικό Κέντρο της Πάτρας. Να δημιουργηθούν γραφεία Δημοτικά, της Διοίκησης, της Εκπαίδευσης, Αθλητικά Κέντρα, Πνευματικά Κέντρα, που θα τα διαχειρίζεται ο Δήμος με τα γραφεία του.

Απαιτείται γι’ αυτό μια συνεχής ενασχόληση του Δήμου προς όλες τις δραστηριότητες και κατευθύνσεις, που απασχολούν τους κατοίκους του, από τις οικονομικές έως και τις κοινωνικές και η συμμετοχή, με τη συμπαράσταση του κόσμου του Δήμου μας, θα είναι καθοριστική. Άλλωστε, στο άρθρο 94 του Καλλικράτιου Προγράμματος, με τις «Πρόσθετες αρμοδιότητες των δήμων» αυτά επιδιώκονται. Τρόποι και μέθοδοι ώστε ο τόπος μας να αναδειχθεί εξελισσόμενος.

Αυτά δεν αφορούν μόνο το Πολεοδομικό Συγκρότημα της Πάτρας μα όλες τις Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες, πέριξ της Πάτρας, που έχουν εγκαταλειφθεί και βρίσκονται στο έλεος του Θεού".
 
© Copyright 2013 - 2018 Nικόλαος Τζανάκος - Υποψήφιος Δήμαρχος Δήμου Πατρέων